1.PROJEKTOVÝ DEN – MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
název: KULTURNÍ DIFERENCE
Za realizaci odpovídá: Ing.Petra Babincová
Datum realizace: 26.3.2012 od 8:00 do 12:35 hod.
Cíl projektu: žáci budou umět vysvětlit pojem multikulturní výchova a objasnit, co je jejím cílem
žáci získají povědomí o sobě samých, o svém původu, rodině, zájmech, pocitech
žáci budou zkoumat svůj původ a sestavovat svůj rodokmen
žáci si budou vědomi, že všichni lidé na zemi mají společné charakteristiky, dokáží je pojmenovat
žáci budou procvičovat a zdokonalovat se v dovednosti spolupráce a komunikace s ostatními
žáci budou schopni vyjmenovat, čím se člověk liší od jiných živočichů
2. PROJEKTOVÝ DEN – MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
název: LIDSKÉ VZTAHY
Za realizaci odpovídá: Ing. Petra Babincová
Datum realizace: 23.4.2012
Cíl projektu:
žáci dokáží vzájemně poznávat a respektovat své pocity
žáci nácvikem vzájemné komunikace budou schopni řešit konflikty
žáci pomocí práce v týmu pochopí pojem „týmová práce“ a vzájemná spolupráce
žáci budou umět rozlišit, co je zdravé sebeprosazování, správná forma soutěživosti a hra fair play
žáci dokáží vyjmenovat kladné a záporné vlastnosti
žáci budou schopni rozlišit žádoucí a nežádoucí způsoby chování
žáci získají povědomí o sobě samých, o svých zájmech, pocitech
3.PROJEKTOVÝ DEN – MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
název: ETNICKÝ PŮVOD
Za realizaci odpovídá: Ing. Petra Babincová
Datum realizace: 28.5.2012 od 8:00 do 12:35 hod.
Cíl projektu:
Žáci získají povědomí o problematice různorodosti života lidí z různých geografických oblastí, uvědomí si různorodost vzhledu lidí.
Žáci získají motivaci ke kritickému přemýšlení o stereotypech a případných rasových předsudcích.
Žáci získají povědomí o bydlení v různých koutech světa, o jídle, životním prostředí a přírodě, ale také o zvyklostech a tradicích různých národů.
Žáci se budou zamýšlet nad problematikou globální propojenosti v oblasti potravin, uvědomí si rozmanitost přírody a její význam pro zachování rovnováhy na Zemi, uvědomí si nutnost přírodu chránit.
Žáci budou procvičovat a zdokonalovat se v dovednosti spolupráce a komunikace s ostatními.
Žáci budou schopni vyjmenovat základní poznatky o zemi, jejichž etnikem se zabývali.
4.PROJEKTOVÝ DEN – MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA |
název: DEN V RYTMU AFRIKY, ASIE, AUSTRÁLIE, AMERICKÝCH INDIÁNŮ
Za realizaci odpovídá: Ing.Petra Babincová
datum realizace: 21.6.2012 od 8:00 do 12:35 hod.
Cíl projektu:
žáci budou nenásilnou formou obeznámeni s kulturou jiných národů – afrických kmenů, amerických indiánů, asijských a australských národů
žáci budou rozvíjet svou fantazii, obrazotvornost a to na základě čteného textu, reprodukované hudby, videoukázek a mluveného slova
žáci budou vedeni k toleranci a citlivosti k jiným kulturám
žáci budou netradiční formou bourat zábrany a jednat spontánně
žáci budou procvičovat a zdokonalovat se v dovednosti spolupráce a komunikace s ostatními
žáci budou relaxovat pomocí rytmických a řečových cvičení – zaklínadel a užitím řeči, pohybu, reprodukované hudby
5.PROJEKTOVÝ DEN – MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA |
název: SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ
Za realizaci odpovídá: Ing.Petra Babincová
Datum realizace: 24.9.2012 od 8:00 do 12:35 hod.
Cíl projektu:
žáci budou umět vysvětlit pojem náboženství a objasnit, co je jeho podstatou
žáci získají povědomí o různých světových náboženstvích, o jejich původu
žáci získají představu o vzájemném prolínání náboženství a o jejich přínosu pro moderního člověka
žáci si uvědomí, co je v životě skutečně důležité a vyjasní si žebříček hodnot pro život
žáci budou procvičovat a zdokonalovat se v dovednosti spolupráce a komunikace s ostatními
6.PROJEKTOVÝ DEN – DISKRIMINACE OSOB |
název: Diskriminace osob z různých příčin
Za realizaci odpovídá: Ing.Petra Babincová
Datum realizace: 22.10.2012 od 8:00 do 12:35 hod.
Cíl projektu:
žáci budou nenásilnou formou obeznámeni s pojmem diskriminace, jejími formami a možnou obranou
žáci budou rozvíjet svou fantazii, obrazotvornost a to na základě sehraných scének a mluveného slova, budou trénovat asertivní chování
žáci budou vedeni k toleranci a citlivosti k jiným lidem a ke zdravému způsobu sebeprosazování
žáci budou netradiční formou bourat zábrany a jednat spontánně
žáci budou procvičovat a zdokonalovat se v dovednosti komunikace s ostatními
žáci budou seznámeni s existencí institucí: Česká obchodní inspekce, Sdružení obrany spotřebitelů , kanceláří ombudsmana a jejím rozsahem působnosti
7.PROJEKTOVÝ DEN – MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA |
název: Národnosti v ČR a jejich typická kuchyně
Za realizaci odpovídá: Ing. Petra Babincová
Datum realizace: 29.11.2012 od 8:00 do 12:35 hod.
Cíl projektu:
žáci budou nenásilnou formou obeznámeni s kulturou jiných národů , do níž náleží i typická kuchyně různých etnik
žáci budou přispívat teoretickou i praktickou výukou k minimalizaci negativních dopadů našeho jednání na svět kolem nás
žáci budou vedeni k toleranci a citlivosti k jiným kulturám
žáci budou vedeni k podpoře a zodpovědnému chování v osobním i profesním životě tím, že upřednostňují postupy, které k takovému jednání směřují.
žáci budou procvičovat a zdokonalovat se v dovednosti spolupráce a komunikace s ostatními
žáci budou vedeni k podpoře vnímání světa v souvislostech, kterého jsme jako jednotlivci v nejrůznějších rolích součástí
žáci budou klást důraz na zodpovědné chování v kuchyni, při nakupování i dalším nakládání s jídlem (tvorba odpadů aj.)
žáci budou schopni popsat strukturu potravní pyramidy a dokáží do ní zařadit jednotlivé složky potravy;
žáci dokáží posoudit potraviny z hlediska energetické a ekologické náročnosti a zdravé výživy;
žáci připraví jídlo z mezinárodní kuchyně podle dostupných surovin;
žáci budou při přípravě jídla postupovat šetrně a hospodárně, budou se snažit neplýtvat surovinami;
žáci zjistí, odkud surovina pochází, jak byla vyrobena/vypěstována a na mapě světa vyhledají místo jejího původu;
žáci vyhledají a interpretují informace o používaných surovinách.
8.PROJEKTOVÝ DEN – MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA |
název: Národnostní menšiny ČR
Za realizaci odpovídá: Ing. Petra Babincová
Datum realizace: 29.1.2013 od 8:00 do 12:35 hod.
Počet skupin: 12 (rozdělení dle tříd)
Cíl projektu:
- žáci budou nenásilnou formou obeznámeni s etnickými skupinami žijícími na území ČR s důrazem na jejich zemi původu
- žáci budou přispívat teoretickou i praktickou výukou k minimalizaci negativních dopadů našeho jednání na svět kolem nás
- žáci budou vedeni k toleranci a citlivosti k jiným kulturám
- žáci budou vedeni k podpoře a zodpovědnému chování v osobním i profesním životě tím, že upřednostňují postupy, které k takovému jednání směřují
- žáci budou procvičovat a zdokonalovat se v dovednosti spolupráce a komunikace s ostatními
- žáci budou vedeni k podpoře vnímání světa v souvislostech, kterého jsme jako jednotlivci v nejrůznějších rolích součástí
- žáci budou schopni zmínit některé národnostní menšiny, žijící na území ČR
- žáci dokáží stanovit země původu jednotlivých etnik (zaměří se na hlavní města států, orientační zjištění počtu obyvatelstva těchto států, úřední jazyk a vlajku těchto států)
- žáci zjistí polohu hledaného státu na mapě světa
- žáci vyhledají a interpretují informace o svém vybraném etniku ( např. historické mezníky, kulturní aspekty, nynější politickou situaci státu, turistické zajímavosti státu apod.)
název: Holocaust
Za realizaci odpovídá: Ing.Petra Babincová
Datum realizace: 25.2.2013 od 8:00 do 12:35 hod.
Počet skupin: 8 (rozdělení dle tříd)
Cíl projektu:
- žáci budou nenásilnou formou obeznámeni s pojmem diskriminace, její formou zvanou holocaust
- žáci budou seznámeni s osudy dětí jejich věku, které přežily pobyt v koncentračním táboře, se změnou jejich nazírání na svět, se změnou jejich priorit
- žáci budou vedeni k toleranci a citlivosti k jiným lidem a k přemýšlení o dějinných událostech
- žáci budou pracovat s texty, třídit a vyhledávat informace
- žáci budou procvičovat a zdokonalovat se v dovednosti komunikace s ostatními
- žáci budou seznámeni s dějinami našeho státu prostřednictvím příběhů dětí
- žáci shlédnou naučné dokumentární filmy („Továrna na smrt – Hitler a holocaust“ „Síla lidskosti – Nicolas Winton)
- žáci si zahrají hry k odhalení a eliminování diskriminace
10.PROJEKTOVÝ DEN – MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA |
název: Romové
Za realizaci odpovídá: Ing. Petra Babincová
Datum realizace: 25.3.2013 od 8:00 do 12:35 hod.
Počet skupin: 12 (rozdělení dle tříd)
Cíl projektu:
- Žáci získají povědomí o problematice různorodosti života Romů.
- Žáci získají motivaci ke kritickému přemýšlení o stereotypech a případných rasových předsudcích.
- Žáci se seznámí se zvyklostmi a tradicemi romských dětí a jejich rodičů.
- Žáci se budou snažit poznat rozdílné a shodné znaky ve sférách lidské činnosti.
- Žáci budou procvičovat a zdokonalovat se v dovednosti spolupráce a komunikace s ostatními.
- Žáci se snaží o pěstování dovedností a návyků správného a přijatelného jednání a chování v rámci kolektivu.
- Žáky vedeme k objevování rozličných kultur, budování úcty k menšinám, tolerování zvyků jednotlivých kultur (výchova k toleranci a boje proti rasismu), zároveň budování společné evropské integrity