Čtenářská gramotnost - projektový den
Čtenářská gramotnost - snažíme se o porozumění psanému textu, používání psaného textu a přemýšlení o něm za účelem dosažení cílů , rozvoje žákovských vědomostí za účelem aktivní účasti ve společnosti.
|
|
FOTOGRAFIE Z PROJEKTOVÉHO DNE NALEZNETE ZDE: (uživatel: ukrajinska, heslo: ukrajinska) KLIKNI
Nácvik sociálních a komunikačních dovedností
27. 5. 2014 proběhl na druhém stupni naší školy projektový den na téma Mezilidské vztahy. Byl v pořadí druhý na toto téma. Předchozí projektový den byl o emocích. Žáci se během něj snažili porozumět svým vlastním emocím, pojmenovat je. Nevhodné emoce se učili ovládat a snažili se i o pochopení emocí jiných lidí. Cílem druhého projektového dne bylo seznámení žáků s různými druhy mezilidských vztahů – přátelství, kamarádství, láska, vztahy v rodině, vztahy mezi spolužáky ve třídě. Pro starší ročníky byla připravena i sexuální výchova. Více se o tomto projektovém dni dočtete v příspěvku Martina Havla žáka 8. ročníku. Článek je umístěn na těchto webových stránkách. Nácvik sociálních a komunikačních dovedností bude probíhat v tomto školním roce i nadále. Čekají nás například téma: Zásady lidského soužití (společenské chování, tykání a vykání, pravidla fair play, …). Dále se žáci budou zdokonalovat v základech komunikace. Důležitou součástí bude i to, jak vést rozhovor a umění naslouchat. Tato netradiční forma výuky žáky baví. Obsahuje nejen vyplňování pracovních listů, ale i secvičování scének z běžného života, kreslení, malování, práce na PC, vyhledávání informací na internetu a práce s interaktivní tabulí. Vše probíhá hravou formou.
FOTOGRAFIE Z PROJEKTOVÉHO DNE NALEZNETE ZDE: (uživatel: ukrajinska, heslo: ukrajinska) KLIKNI
Projektový den 20.5.2014 |
Mezilidské vztahy, sexuální výchova
Dne 20.5. 2014 na naší škole proběhl projektový den s tématem mezilidské vztahy – sexuální výchova. V první části jsme vypracovávali pracovní listy týkající se mezilidských vztahů, např. poznávání vztahů mezi lidmi na obrázku, určování vztahů osobních a neosobních apod. V další části proběhla beseda o sexuální výchova. Vysvětlovali nám, co znamená sexuální život, jaká jsou rizika spojená s tímto životem, jak se chránit před pohlavními chorobami atd. Bylo to velmi zajímavé. Poté jsme přešli k praktické části, ve které jsme si zkoušeli, jak navléct prezervativ. V poslední části jsme se rozdělili na chlapce a dívky a probírali jsme otázky týkající se sexu, který jsme před tím anonymně napsali na papír a vložili do krabičky. To bylo velice zajímavé. Celý projektový den byl velmi poučný a líbil se mi.
Martin Havel, 8.A
Masopust
Masopust u nás ve škole
Masopust se v naší škole slaví každý rok. Letos jsme hodovali 3. března. Jíme maso a nosíme masky. Masky jsou moc legrační. A když se paní Markéta namaluje, vypadá jako pravá masopustní žena. Pan učitel David vaří v ten den jako o život. Pochutnáme si vždy na ovarové polévce, jitrničkách, jelitech a tlačence, nechybí ani škvarky a koblihy. Bez masopustu by nebyla ve škole legrace. Letošní oslava byla nejlepším zážitkem mého života.
René Richter, 6. třída
FOTOGRAFIE Z PROJEKTOVÉHO DNE NALEZNETE ZDE: (uživatel: ukrajinska, heslo: ukrajinska) KLIKNI
Masopust 3.3.2014 |
Masopust
Masopust, masopust
nebude žádný půst.
Karnevalový průvod se mi líbí,
když ho pan David řídí.
Masku si všichni vybereme
a na sebe se usmějeme.
Pavel Janyška, 6. třída
Masopust
Masopust máme rádi,
užijeme si legraci.
Najíme se, napijeme,
to si spolu užijeme.
Párty bývá veselá,
vítěz o nejlepší masku po třídě běhá.
Já jsem se těšil hrozně moc,
medvěd mi přišel na pomoc.
Roman Flieger, 6. třída