Český jazyk
Beseda v knihovně.
Návštěva knihovny na Vietnamské ulici byla zábavná a poučná . Paní knihovnice nám vyprávěla příběh slůněte Babů a poučila nás jak se spravedlivě dělit s kamarády .
Advent plný andělů
|
Náš výlet na Žermanickou přehradu
Se třídou jsem se zúčastnil výletu na Žermanickou přehradu – 10. 9. 2014. Byl jsem na parníku – mohl jsem si tak zajezdit po celé přehradě. Prohlédl jsem si také jachtu, kamarádi se i projeli. Přehrada je hezká. Počasí bylo nádherné, svítilo nám sluníčko. Navštívil jsem také místní restauraci a dal jsem si kuřecí řízek, hranolky a kečup. Jídlo bylo moc dobré. Po celou dobu se nám věnovali 2 kapitáni a 1 admirál. Všichni jsme dostali dózu na svačinu a pamětní list. Doma jsem povyprávěl své zážitky.
Pavel Janyška, 7. třída
Beseda s rybáři v obci Bítov
Dne 2. 10. 2014 se naše třída zúčastnila zajímavé akce. Výlet byl úplně fantastický. Co jsem dělal jako první? Čekal jsem na paní učitelku ve Svinově na autobusové zastávce. Jeli jsme do Bítova autobusem č. 671. Když jsme přišli k rybářské chatě, byli jsme již očekáváni předsedou Sdružení rybářů Bítov panem Stanislavem Sochorkem a jeho kolegou Bronislavem Sýkorou. Naše aktivity byly: povídání, prohlížení fotografií, rybolov, krmení ryb, opékání párků, procházky. Nakonec jsme šli na Obecní úřad Bítov a také jsme se podívali, kde se narodila naše třídní učitelka. Výlet byl fajn, zúčastnila se i moje maminka. Roman Flieger, 7. třída
S paní učitelkou Alenkou Kanclířovou jsem se svými spolužáky navštívil obec Bítov, rodiště naší třídní učitelky. Bavila mě beseda o vzniku spolku rybářů, výstavby chaty a vybudování rybníků, které jsou moc pěkné. Také mě zaujalo lovení ryb, chtěl bych být rybářem. Smlsli jsme si na opékaných šunkových klobáskách. Všechno jsme si vyfotografovali. Akce se zúčastnila také 1 maminka – Petra Fliegerová a 1 pes – Rocky. Nejvíce se mi líbila návštěva Obecního úřadu v Bítově, pan starosta Tomáš Richter byl velmi milý, dal nám upomínkové předměty, které jsem doma ukázal.
Pavel Janyška, 7. třída
Texty k Valentýnu
V pátek 14/02/14 vyšly v Moravskoslezském deníku články našich žáků k Valentýnu. Odkaz ZDE
Finále soutěže O nejhezčí Valentýnskou básničku
Milí žáci,
do soutěže se přihlásilo mnoho z vás a bylo velmi těžké vybrat ty nejlepší básně... Bohužel jsme ve finále omezeni časem jen na jednu vyučovací hodinu, a proto je velká škoda, že nemůžeme prezentovat všechny vaše skvělé básničky :-( Výběr nebyl vůbec jednoduchý, níže si můžete přečíst, jestli právě ta vaše báseň postupuje do finále.
DO PÁTEČNÍHO FINÁLOVÉHO KOLA POSTUPUJE TĚCHTO 20 BÁSNÍ:
Valentýn není jen pro krásky - Aneta Vnenčáková, 5.A
Lásky čas - Denisa Vinárková, 5.A
Kamarádský Valentýn - Lukáš Tomka, 6.třída
Jak se jmenuje svátek lásky? - Karolína Janová, 6.třída
Když na Tebe myslím - Tereza Muroňová, 7.A
Přání - Radim Golombek, 7.B
Láska je divná věc - Matouš Chomistek, 7.B
Tajná láska - Natálie Valková, 7.B (8.ročník)
Láska každý den - Martin Krzystek, 7.B (8.ročník)
Valentýnská říše - Mariola Lyčková, 7.B (8.ročník)
Svátek lásky není každý den - Ondřej Vnenčák, 8.A
Miluji - Dominik Horňák, 8.A
Valentýn - Jan Hůla, 8.B
Kdy začít s láskou? - Jan Miksa, 8.B
Láska - Eva Michalová, 8.B
Bolavá láska - Zuzana Rajnochová, 8.B
Nelam mi srdce - Alexandra Velartová,8.B
Láska, ta nejvzácnější věc - Šárka Zniščalová, 9.A
Jiskřička lásky - Karin Havlasová, 9.A
Začíná Valentýn - Tereza Pěntáková, 9.A
Všem finalistům blahopřejeme! Z těchto 20ti básní budou vybrány 3 nejlepší! Na vítěze čeká sladká odměna ;-)
Valentýnské rýmování
Vyhlašujeme soutěž o nejlepší Valentýnskou básničku. Svůj výtvor zašli na mail: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript . Dne 7. února proběhne vyhodnocení třech nejlepších básniček, které vybere odborná porota tvořená těmi nejlepšími :-) Budu se těšit na skvělé práce.
Poslední setkání s panem Barvičkou - 27. 11. 2013
Názory žáků 6. třídy na terapii loutkou Terapie loutkou se mi líbí. Bylo to legrační, uvolnila jsem se, zacvičili jsme si. Hlavní postavou je pan Barvička, je legrační. Vždy něco vyrábíme, třeba jídlo z papíru, pekli jsme cukroví, balili dárky. Karolína Janová
Je to hezké moc a pěkné. Mně se terapie loutkou líbila, hlavně se mi líbilo, jak pan Barvička hledal kamarádku. René Richter
Terapie loutkou se mi líbila, protože se mi nejvíce líbilo, jak šel pan Barvička hledat kamarádku. Potěšilo mě, jak jsme vyráběli jídlo, jak jsme dělali ta strašidla a loďku. Ráda probouzím pana Barvičku, líbí se mi, jak odkrýváme to víčko a on se probudí. Jitka Vilímová
Knihovna po třetí
Dne 18. 11. 2013 jsme navštívili Městskou knihovnu v Porubě již po třetí, tentokrát se paní knihovnice nevěnovala autorům a rozboru děl, ale byla na programu knihovnická lekce Výroba knihy. Dozvěděli jsme se podrobnosti o vzniku písma a psaní na papyrus, pergamen, konopí až na psaní knih a jejich tisk v současnosti. Překvapilo nás, že první knihy se opisovaly několik měsíců, až roky. Také nás zaujalo, kolik odborníků se podílí na tom, aby vznikla kniha, v té podobě, jak ji známe. Pochopili jsme, proč jsou knihy tak drahé. Nakonec nám paní knihovnice promítla film o výrobě ručního papíru, který se vyrábí ve Velkých Losinách. Knihovnická lekce o výrobě knih nás zaujala.
Žáci z novinářského kroužku
Co přináší dětem radost aneb Setkání s panem Barvičkou
Žáci Základní školy a Mateřské školy, Ukrajinská 19, Ostrava – Poruba, příspěvková organizace se zúčastňují terapie loutkou s paní Pavlou Masaříkovou a panem Petrem Dvorským, kteří jsou členy občanského sdružení THEATR LUDEM. Setkání se uskutečňuje s žáky 6. třídy, a to v budově školy.
Akce se účastní 8 - 10 žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, a to pravidelně jednou za měsíc. První setkání se uskutečnilo v říjnu, další v měsíci listopadu a poslední bude následovat v prosinci. Ptáte se, co je to loutkování? Jde o formu nového typu loutkových dílen pro děti školou povinné, rodiče, mládež, veřejnost…
Při konkrétním setkání se všechny děti zapojují do jednotlivých činností, není nikdo, kdo by stál stranou, nebo by ho loutkování nebavilo. Akce se všem velmi líbí, ať jde o malé diváky či zúčastněné pedagogy.
Setkání s panem Barvičkou má pro děti se zdravotními problémy velké opodstatnění. Tato akce přináší dětem radost v nových podmínkách, taktéž relaxaci. Pod vedením herců prožijí děti hodinu plnohodnotné aktivity s úsměvem na rtech. Vžívají se do nové role kamarádů pana Barvičky a jeho kamarádky Mašličky. Úžasně spolupracují, chápou souvislosti. Pod vedením zkušených loutkářů se dovedou kolektivně zapojit do různých činností: modelují předměty, pečou dort, připravují snídani, zpívají, formulují otázky, odpovídají na zadané otázky, staví překážky, dělají letadlo či vláček, jsou v neustálém pohybu, plní svědomitě zadané úkoly.
Terapie loutkou rozvíjí komunikaci jak verbální, tak neverbální, opakovaná setkání s herci znamenají rozvoj komunikace s nimi i s loutkami. Žáci si rozšiřují slovní zásobu, rozvíjí pohyb, celkově můžeme hodnotit terapii loutkou jako pozitivní, přinášející dětem radost.
Výchovná poradkyně: Mgr. Alena Kanclířová
Kdo zvítězil v literární soutěži Věřte, nevěřte?
V pátek 25.10. 2013 proběho finále soutěže Věřte - nevěřte. Třetí pomyslnou příčku obsadil svým pravdivým příběhem Cesta do Egypta Patrik Kopecký z 8.A třídy. Na druhé příčce skončil vymyšlený (nepravdivý) příběh Veverka od sedmáka Pavla Skřičky. Vítězem celé soutěže se pak stal žák 9.A Ernest Tamáš s příběhem Spinkal jsem na chatičce, který je příběhem pravdivým.
Vítězný příběh si můžete přečíst níže:
Spinkal jsem na chatičce - Ernest Tamáš, 9.A
Jednou jsem spinkal na chatě v horách (ano, je to ohrané). Celý den byl v pohodě, nic se nedělo. Vyřezával jsem si ze dřeva, ale jen do té doby, než se setmělo. Bylo půl osmé večer, šel jsem vyřezávat na terasu, ve vnitř se rodiče koukali na televizi. Najednou se ozvalo šustění keře. Na chvíli jsem přestal vyřezávat a zadíval jsem se do tmy přede mnou. Něco přeběhlo. Zalapal jsem po dechu, zase něco přeběhlo. To už jsem nevydržel, zvedl jsem se a šel jsem dovnitř. Další asi dvě hodiny se nic nedělo, alespoň do té doby, než jsem šel spát. Svlékl jsem se, lehl si do postele, rozsvítil lampičku a začal jsem si číst. Uběhlo asi čtvrt hodiny, když se najednou ozvaly kroky na schodech. Podíval jsem se na bráchu, který ležel vedle mě, ten klidně spal. Jen tak jsem ležel, poslouchal kroky na schodech (vypadalo to, jakoby to něco chodilo nahoru a dolu) a bál jsem se. Najednou se ozvala hlasitá rána, jakoby někomu spadla bowlingová koule. To už jsem nevydržel a šel jsem se podívat. Nic ani nikdo tam nebyl. Stál jsem chvíli mezi futry a díval se do tmy. Najednou se rozletěly balkónové dveře. Strachem jsem se málem ...l! Přiskočil jsem ke dveřím a rychle je zavřel. Skočil jsem do postele, přikryl se peřinou a třepal se strachy. Usnul jsem. Najednou mě probudil řev. Posadil jsem se a začal rozhlížet. Brácha ležel na zemi, zabalený v peřinách, se zakloněnou hlavou a řval. Noční stolek na jeho straně byl rozbitý. Vyskočil jsem z postele, uložil bráchu, spravil stolek a znovu usnul. Ráno bylo vše, jako by se nic nestalo.
Věřte, nevěřte - Postupujícíc příběhy do 2. kola soutěže
Haló, haló!!!
V pátek 25. října v 8 hod se uskuteční druhé kolo soutěže Věřte, nevěřte. Odborná porota se usnesla na tom, že do druhého kola postupuje následujících 14 příběhů:
Karlštejn - Pavel Janyška, 6.třída
Alík - Patrik Papež, 7.A
Dotek - Tereza Muroňová, 7.A
Veverka - Pavel Skřička, 7.A
Deštivá noc - Natálie Válková, 7.B (8.ročník)
Praha - Martini Havel, 8.A
Cesta do Egypta - Patrik Kopecký, 8.A
Vrtulník - Jan Ondrášek, 8.B
Kam zmizely dva stroje Hawk Red Arrows - Jan Miksa, 8.B
Stanování o prázdninách - Karin Havlasová, 9.A
Spinkal jsem na chatičce - Ernest Tamáš, 9.A
Návštěva - Tereza Pěntáková, 9.A
Paranormální aktivity - Šárka Zniščalová, 9.A
Dovolená v Bulharsku - Lucie Horáková, 9.B
Z těchto 14 příběhů vybere odborná porota, která bude složena z učitelů i žáků 3 nejlepší příběhy. Výherce čeká odměna ;-)
Češtinářská soutěž - Věřte, nevěřte
Haló, haló - slibovaná češtinářská soutěž je konečně zde Vyhlašuji soutěž o nejhezčí příběh na téma Věřte, nevěřte. Cílem příběhu je to, aby NIKDO nepoznal, zda se jedná o příběh pravdivý či nepravdivý. V prvním kole budou z každé třídy vybrány ty nejhezčí příběhy - ty postoupí do užšího výběru. Do finále vybere odborná komise přibližně 15 příběhů. Tyto finálové příběhy budou prezentovány před celou školou v rámci "projektového dopoledne", které se uskuteční v průběhu října. O vítězi nejlepšího příběhu budou hlasovat učitelé i žáci.
Těším se na všechny příběhy ze série Věřte, nevěřte.
p.uč. Katka
Autorské čtení
Ve středu 24. 4. 2013 šly děti z novinářského kroužku na 1. stupeň naší školy. Důvodem návštěvy bylo autorské čtení. Většina žáků četla pohádky o čertech, protože se koná další ročník soutěže „Čertovské pohádky“, kde v porotě bývá pan režisér Zdeněk Troška. Mladší spolužáci se zaposlouchali i do krásných dětských veršů. Pohádky se tedy střídaly s básněmi a já jsem zase rapoval 2 písně. Můj rap se dětem velmi líbil, samozřejmě i učitelům z 1. stupně. Nakonec všechny děti tancovaly a náramně se bavily. Návštěva se mi líbila a těším se na další.
Martin Krečmer, 9. A
|
Více článků...
- Projektový den – ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST
- Dramaterapie a muzikoterapie
- Jiří Žáček – beseda v knihovně
- Almanach žákovské poezie 2013
- Knihovna - Pán prstenů
- „Vytvoříme si vlastní knížku“
- Návštěva knihovny
- Vánoční trhy Opava
- Afrikána - názory žáků
- Žáci píší o Vánoční besídce
- Český jazyk a literatura
- Beseda
- Monoski dle Karin
- Velikonoční jaro
- VELIKONOCE
- VELIKONOCE
- Velikonoce
- Kouzelná zima
- Naše vánoční besídka
- MOJE OBLÍBENÉ PŘEDMĚTY
- Báseň o podzimu
- Jaro
Strana 2 z 4
«ZačátekPředchozí1234DalšíKonec»