Výtvarná výchova

SRDCE S LÁSKOU DAROVANÉ

Žáci deváté třídy se v letošním školním roce zúčastnili prvního ročníku soutěže s názvem Srdce s láskou darované. Soutěž byla rozdělena na literární a výtvarnou část. Konkurence byla opravdu velká, soutěže se zúčastnilo přes 550 projektů z celé České republiky. Přestože se kolektiv 9.B na prvních místech neumístil, cíl soutěže, který spočíval v podpoře tradičních lidských hodnot, žáci splnili na výbornou:-). Více informací o soutěži a jiné projekty najdete na webových stránkách http://age-management.cz/soutez/.

Soutěžní báseň a foto:

PRO RADOST

Jsme 9.B kolektiv.
Máme spoustu nešvarů svých,
ale dobré vlastnosti také máme,
někdy si i pomáháme.
Jsme parta více holek, než kluků,
často si podáváme pomocnou ruku.

Práce na srdci nám trochu déle trvá,
ale náš kolektiv už se tolik netrhá.
Karton jsme obalili novinami,
nejsou už takové nešvary mezi námi.
Srdce jsme malovali narůžovo,
byli jsme celí špinaví od toho.
Nad darování srdce jsme uvažovali jen chvíli.
Vytvořili jsme i žíly,
tím dokazujeme svou píli.

Pan Petr je velmi milý a obětavý,
v Biologii nás vždy pobaví.
Vymýšlí pro nás aktivit spoustu,
je totiž na vysokém sportovním postu.
Na naší škole byl nejdříve fyzioterapeutický pracovník,
na hippoterapii nás naučil s koňmi trik.
Po skalách s ním lozíme,
že spadneme, se nikdy nebojíme.
Na raftování se vždycky moc těšíme,
velké množství řek sjíždíme.
Na plavání děláme vždycky spoustu blbostí,
pan Petr je totiž dobrák od kosti.
Protože se už blíží zima,
na lyžáku to bude zase prima.
Protože ne všichni z nás chodit můžou,
dospělí jim v tomto pomůžou.
Pan Petr s monoski jezdí jako ďábel,
přitom je to ve svém srdci velký anděl.

Ne jenom že duši má krásnou,
všechny holky nad ním také žasnou.
Hnědé vlasy, mužné tělo,
je vidět, že cvičit se mu hrozně chtělo.
Je radost na něj pohledět
a něco zajímavého od něj se dozvědět.

Pan Petr má k nám cestu dlouhou,
přitom s ním máme jen hodinu pouhou.
Dojíždí do Ostravy až z Nového Jičína,
není to promarněná hodina.
Doma má tři malé děti,
i přesto vždy rád za námi letí.
Dva kluky a jenu holku,
navštěvují ještě školku.

Má spoustu aktivit i mimo svou práci,
ve vodě se s dětmi učí plavat jako draci.
SK Kontakt se jeho skupina nazývá,
spoustu legrace s ním ve vodě prožívá.
Rád se hodně hluboko potápí,
s ledovou vodou si neoprenem poradí.
Cyklistice také fandí,
s kolem skoro každý den drandí.

Za jeho dobrotu mu darujeme kartonové srdce,
takových lidí je málo přece.
Protože nás dobře učí
a moc nás při tom nemučí,
dáváme mu orgán srdce.
A doufáme, že si na nás vzpomene i po roce.
Srdce může použít i jako pomůcku do biologie,
on tak hodný přeci je.

Děkujeme mu moc za vše,
zasáhl srdce naše.

Kolektiv 9. B – Karin, Eva, Saša, Zuzka, Terezka, Honza, Honza, Honza a Štěpán

 

srdce1   srdce2
 



 

 

Svět není černobílý

Na konci minulého školního roku proběhla uzávěrka soutěže výtvarných prací dětí a mládeže se specifickými problémy s názvem „Svět není černobílý“. Soutěž byla vyhlášena v rámci XXII. ročníku Evropských dnů handicapu v Ostravě, který se uskutečnil ve dnech 29. září - 3. října 2014. Mezi deset nejlepších výtvarníků, které vybrala odborná komise, se dostali žáci naší školy Filip Juhos (9.A) a Tomáš Koukal (6.A).  Ocenění proběhlo na slavnostním večeru Křišťálový kamínek 2014, který se konal 1. října 2014 v Divadle Antonína Dvořáka. Oceněným gratulujeme a těšíme se na další jejich výtvarnou tvorbu!


 

Malba v plenéru

V pondělí 19. 5. 2014 proběhl netradiční výlet do Ostravy – Zátiší. Netradiční na tomto výletu bylo propojení turistiky s výtvarnou výchovou. Takzvané malby v plenéru se zúčastnily deváté a osmé ročníky naší školy.  Po příjezdu do Zátiší dostali žáci papíry, pastelky, uhly a voskovky a začali kreslit okolní přírodu. Po dokončení obrázku jsme vyšlapali kopec do blízkých Budišovice. Po malém zabloudění jsme našli příjemnou cestu lesem, která vedla zpět ke konečné tramvaje číslo 5. Po malém občerstvení na místní zahrádce jsme vyrazili zpět do školy.

malba v plenru malba v plenru2


 

Vernisáž výstavy ,,Pohled do jiného a přece stejného světa"

23. dubna proběhla vernisáž 5. ročníku mezinárodní výstavy výtvarných prací osob s poruchami autistického spektra ,,Pohled do jiného a přece stejného světa". Vernisáž s předáváním cen a účastnických listů proběhla ve foaye Nové scény Vlast ve Frýdku-Místku. Mezi sedmnácti oceněnými prácemi se umístila malba suchým pastelem od Jana Hůly, žák 8.B naší školy.

Názor na vernisáž ve Frýdku-Místku:
Ve středu jsme byli na vernisáži, protože jsem se dostal mezi top 17 nejlepších kreseb na téma „Pohled do jiného, a přece stejného světa.“ Vyjeli jsme po škole školním autem s paní Petrou, paní Markétou, Zuzkou, Honzou Ondráškem a mnou. Cesta byla dlouhá, ale moc jsme se nenudili, protože jsme si povídali. Když jsme konečně přijeli do Frýdku -Místku, šli jsme se nejprve projít po městě. Zašli jsme do cukrárny, kde jsme si dali dobrou zmrzlinu. Pak už byl čas jít a tak jsme vyrazili na vernisáž. Cestou začalo pršet. Když jsme došli na místo konání vernisáže, už tam byla spousta lidí. Bylo tam i sladké občerstvení, do kterého jsem se hned pustil. Pak tam hrál nějaký sbor Moravička. Když dohrál, tak přišlo vyhlášení cen. Poté jsme tam ještě zůstali. Odjeli jsme, já se trochu přejedl. Jeli jsme do školy, ale cestou začala nečekaně bouřka. Báli jsme se, že nabouráme. Nakonec jsme dojeli a tam si mě vyzvedla mamka.
Vernisáž se mi moc líbila a hodně jsem si to užil. Těším se na další akce!
Jan Hůla    (Názor je bez úprav!)

Na fotografiích můžeme vidět oceněnou práci i jejího autora.

 

hla sout hla 2


 

Velikonoční radosti

Dne 16. a 17. dubna proběhla na naší škole výstava jarních a velikonočních výrobků žáků s názvem „Velikonoční radosti“. Obzvláště povedené byly kraslice žáků z 5. třídy. Krásně zdobenými velikonočními perníčky přispěla třída Pavlínky Kravčíkové. Jako tradičně jste na výstavce mohli vidět dekorace na stůl, závěsy zdobené kraslicemi a lýkem, karabáče a další velikonoční radosti. Děkujeme všem, kteří si zakoupili výrobek a přispěli tímto na výtvarný materiál do naší dílny.

velikonoce1 velikonoce2


 

Pohled do jiného a přece stejného světa

I v tomto roce jsme obdrželi pozvání k účasti na 5. ročníku mezinárodní výstavy výtvarných prací osob s poruchami autistického spektra opět pod názvem: " Pohled do jiného a přece stejného světa". Výstava se bude konat v dubnu 2014 a zahájí ji vernisáž ve foaye Nové scény Vlast ve Frýdku-Místku. Na fotografiích můžeme vidět malou ukázku obrázků od Domina Škrbela a Evy Michalové.

autisti1 autisti2


 

Požární ochrana očima dětí

V měsíci březnu pracovali naši žáci ve výtvarné výchově na soutěži s hasičskou tématikou ,,Požární ochrana očima dětí“. Školní kolo soutěže vyhráli:
Kategorie 3. – 5. třída: 1. místo – Natálie Gajová, 2. místo – Aneta Vnenčáková, 3. místo – Tomáš Kolukal
Kategorie 6. – 7. třída: 1. místo – Matouš Chomistek, 2. místo – Denisa Tylková, 3. místo – Petr Skřička
Kategorie 8. – 9. třída: 1. místo – Jan Miksa, 2. místo – Ondřej Vnenčák, 3. místo – Zuzana Rajnochová
Kromě těchto prací budou do dalšího kola soutěže zařazeny i výkresy Martina Havla a Zdeňka Mirgy. Všem výhercům gratulujeme a přejeme hodně štěstí v okresním kole soutěže!
Na fotografiích můžeme vidět malou ukázku obrázků od Natálie Gajové a Jana Miksy.

hasii2 hasii1


 

Děti, pozor, červená!

V tomto roce jsme se opět zúčastnili již XXXII. ročníku výtvarné soutěže s dopravně-bezpečnostní tématikou, která je známá pod názvem ,,Děti, pozor, červená!“ Na fotografiích můžeme vidět malou ukázku obrázků od Natálie Válkové a Honzy Hůly. Všem zúčastněným držíme palce a o výsledcích soutěže budeme informovat na webových stránkách.

dp dp2

 


 

 

 

 

 

hula

 

Namaloval jsem třídu, jak si jí představuju.

Měli bychom být na sebe hodní a radovat se.

Jan Hůla - 8.B třída


 

Zasněné hvězdy

7. listopadu 2013 proběhla vernisáž výstavy v Galerii pod stromem při PORG Ostrava s názvem Zasněné hvězdy prken, které znamenají svět. Na výstavě můžeme vidět malby ostravského umělce Martina Froulíka, dřevěné loutky, které propůjčilo na výstavu divadlo loutek v Ostravě a rozličné výtvarné práce žáků základních a středních škol. Žáci naší školy se prezentovali kresbami tužkou a malbami vytvořenými kombinovanou technikou. Kresby a malby s tématem loutky vznikly v rámci hodin výtvarné výchovy pod vedením Markéty Hermanové a Davida Křiváka. Děkujeme škole PORG Ostrava za možnost vystavit naše práce a těšíme se na další spolupráci.

vv1   vv2

vv3   vv4 


 

 

Výtvarné soutěže

Aktiv BESIP, pracovní skupina při odboru dopravy MMO spolu s Klubem dopravní výchovy v Ostravě vyhlásili výtvarnou soutěž "Děti, pozor,červená". V této soutěži byly oceněny práce našich žáků:

Natálie Gájová 4.tř.,Martin Havel 7.tř. a Libor Kříž 9.tř.

 

Výtvarná soutěž vyhlášena Základní školou pro tělesně postižené v Opavě na Dostojevského ulici, pro naše děti dopadla taky velmi úspěšně.

V kategorii 1.-3. ročník se   1. umístila Kristýna Frydrychová a  3. Marek Tichý. V kategorii 4.-6. ročník 1. místo Matouš Chomistek a 3. místo Natálie Gájová. V kategorii 7.-9. ročník 2. místo Martin Havel a 3. místo Denis Suk.  Cenu odborné poroty získali ve svých kategoriích: Kristýna Frydrychová, René Richter, Roman Flieger, Zuzana Rajnochová , Martin Havel.

Slavnostní předávání cen a vernisáž  v Opavě navštívili : 

Kristýna Frydrychová 3.tř.,  Natálie Gájová 4.tř. pan učitel A. Gebauer a L. Foltys.

 

Všem dětem, které se zapojily do výtvarných soutěží patří veliká pochvala a gratulace .

 


 

 

 

 

Návštěva GVUO

Názor na výstavu obrazů Jana Zrzavého


Dne 5. 3. 2013 jsme šli z výtvarného kroužku do Domu umění na výstavu Jana Zrzavého. Otevírali tam v deset hodin. Když jsme si odložili v šatně a koupili lístek, šli jsme s paní Marcelkou, která pracuje v Domě umění, do jedné ze síní, kde byly obrazy Jana Zrzavého. Sedli jsme si tam na zem a paní Marcelka nám říkala různé zajímavosti o Janu Zrzavém. V místnosti kolem nás byly rozvěšené portréty, některé byly smutné a jiné šťastné a my jsme si říkali, které na nás působí vesele a které ne. Potom jsme společně vytvořili obraz z provázků a kreslili jsme portrét pana Davida, který se mi povedl. Po dokreslení obrázků jsme si šli prohlédnout celou výstavu. Viděli jsme tam ilustrace ke knize Kytice od Karla Jaromíra Erbena, nejvíce se mi líbila ilustrace k básni Vodník. Ve vedlejší místnosti visely obrazy krajin. Paní Marcela nám říkala, že se Jan Zrzavý jel podívat do Benátek a obrazy maloval podle paměti a své fantazie až doma, když se vrátil. V poslední místnosti jsme viděli obraz Kleopatry, který Jan Zrzavý maloval nejen barvami, ale i zlatem. Když jsme si vše prohlédli, jeli jsme zpátky do školy. Výstava obrazů se mi moc líbila.

Ondřej Šmatelka, VIII. třída 

 

Výstava Jana Zrzavého


Když jsme přišli v úterý 5. 3. 2013 do školy, paní učitelka nám řekla, že se jdeme podívat na výstavu Jana Zrzavého. Dozvěděli jsme se tam, že se namalované hlavě říká portrét, a pak jsme si takový portrét zkusili i namalovat. Malovali jsme pastelkami, které jsme potom rozmývali vodou. Hodně se mi to líbilo. Když jsme domalovali, šli jsme si prohlédnout obrazy Jana Zrzavého. Nejpěknější byly podle mě krajiny. Akce se mi moc líbila a těším se, až se zase pojedeme podívat na nějakou výstavu.

Tereza Juchelková, VIII. třída


 

 

Návštěva GVUO

5. 3. 2013 se 14 dětí z naší školy, které se zajímají o výtvarné umění a chodí do výtvarného kroužku, zúčastnilo animačního programu a komentované prohlídky výstavy Jana Zrzavého v Galerii výtvarného umění v Ostravě.

janzrzavy janzrzavy2
janzrzavy3 janzrzavy4
janzrzavy5 janzrzavy6

 

 


 


 

 

Charakteristika vyučovacího předmětu Výtvarná výchova

1. Obsahové vymezení vyučovacího předmětu

Výtvarná výchova spadá spolu s hudební výchovou do vzdělávací oblasti Člověk a umění. Navazuje na výuku výtvarné výchovy na prvním stupni. Z průřezových témat mají na výtvarnou výchovu návaznost zejména výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, osobnostní a sociální výchova, environmentální výchova, multikulturní výchova, mediální výchova. Výtvarný výchova umožňuje žákům hlouběji porozumět výtvarným činnostem, jejich druhům. Poznání svého tvořivého „já“ také zákonitostem přírodních jevů a procesů. Umožňuje v rámci výuky zkoušet rozličné výtvarné techniky, a tím i nalézat odpovědi na nejrůznější otázky, spjaté s touto oblastí lidské činnosti. Výtvarná výchova nabízí dobrodružství poznávání, nejen druhů výtvarných materiálů. Probouzí v žácích přirozenou zvídavost a to jak k umění samotnému , tak i k vyzkoušení všech možných variant činností. Žáci mohou zažít radost z vlastního zkoušení, objevování a poznatků, které při tom sami odvodí.

Klademe důraz především na praktické činnosti, jež jsou prováděny metodou, experimentu a samotného zkoušení různých výtvarných činností a technik. Takto získané hodnoty, vědomosti a výsledky se učí sami vyhodnotit, vyvodit patřičný závěr a ten pak propojit s podmínkami reálného života. Úkolem výtvarné výchovy je podporovat samostatné činnosti žáků, procvičování jemné motoriky, fantazie, kreativity, sebeovládání. Otevřené myšlení žáků, má umožnit kriticky se zamyslet nad zadanými výtvarnými úkoly souvisejícími s výtvarným uměním a zaujmout k nim vlastní stanovisko, výběr techniky a samostatné zpracování zadaného úkolu. .Žáci by měli zejména pochopit složitost a komplexnost vztahů člověka a výtvarného umění, měli by si rozvíjet povědomí této problematice a v neposlední řadě by měli získat náhled na nové výtvarné technologie a techniky, užívané v v historii ale i současné praxi významných výtvarných umělců.

Cílem je umožnit žákům hlouběji porozumět zákonitostem nejen přírodních jevů a procesů, ale také vztahů rozličných materiálů a umožnit v rámci výuky bádat a tím i nalézat odpovědi na nejrůznější otázky, spjaté s touto oblastí vědy. Výtvarný výchova nabízí dobrodružství poznávání, dokáže probouzet v žácích přirozenou zvídavost a to jak k výtvarnému umění samotnému, tak i k ostatním disciplínám které je spojují.Žáci mohou zažít radost z vlastního objevování a poznatků.

Klademe důraz na praktické činnosti, jež jsou prováděny metodou experimentu a samotného zkoušení rozličných technik. Takto získané informace a zkušenosti a výsledky umět vyhodnotit, vyvodit patřičný závěr a získané zkušenosti použít v podmínkách reálného života. Volíme takové formy a metody výuky, které žákům umožňují optimální zvládnutí učiva. Jedná se o aktivizující činnosti podporující samostatnost a tvořivost, realizují se pomocí problémového vyučování, skupinové i samostatné práci. Výchovně- vzdělávacích cílů se snažíme dosahovat i s ohledem na individuální osobnosti žáků a jejich aktuální zdravotní stav. V neposlední řadě směřujeme k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí v oblasti zapojení se do aktivit směřujících k šetrnému chování se k přírodním systémům, k vlastnímu zdraví i zdraví ostatních lidí. Klademe důraz na pochopení souvislostí mezi činností lidí, na správné nakládání a využívání materiálů a jejich bezpečné využívání. Při tvorbě učebních osnov předmětu výtvarná výchova vycházíme z individuálních potřeb žáků a respektování jejich postižení.

2. Časové a organizační vymezení předmětu

Vyučovací předmět výtvarná výchova má u dětí vzdělávaných podle ŠVP ZŠ na 1. stupni v 1.,3. a 4. ročníku pevně stanovenou dotaci 1 vyučovací hodina týdně, v 2. a 5. ročníku 2 hodiny týdně, na 2. stupni v 6. a 7. ročníku pevně stanovenou časovou dotaci 2 vyučovací hodiny týdně, v 8. a v 9. ročníku pevně stanovenou časovou dotaci 1 vyučovací hodina týdně. Výtvarná výchova u dětí vzdělávaných podle ŠVP ZŠ - LMP probíhá na 1. i 2. stupni v rozsahu 1 vyučovací hodiny týdně. Obsahem je naplňování očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Člověk a umění stanovených RVP pro základní vzdělávání a související očekávané výstupy průřezových témat.

3. Výchovné a vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků

Kompetence k učení

Učitel:

- zadává úkoly, při kterých žáci získávají zkušenosti a praxi při práci s rozličnými materiály, získávají informace z rozličných zdrojů ( např. Internet, časopisy, odborná literatura apod.)

- společně s žáky vytýčí cíl činnosti, sleduje jejich pokroky a úspěšnost při práci

- se zajímá, jak žákům vyhovuje jeho styl výuky

Kompetence k řešení problémů

Učitel:

- zařazuje do výuky úkoly, které rozvíjí u žáků tvořivost a žáci sami směřují k cíli,

- vede žáky k zamyšlení nad názory a výkony druhých

- umožní žákům pracovat s rozličnými materiály a zdroji, aby si mohli ověřit jejich chování v praxi

- vede žáky k šetrnému a správnému užití materiálu, techniky a vybavení

Kompetence komunikativní

Učitel: - se zajímá o názory a zkušenosti žáků, pracuje s náměty žáků, vybízí žáky ke kladení otázek

- vede žáky ke sledování současného uměleckého vývoje a následně s žáky diskutuje o jejich významu, důležitosti

Kompetence sociální a personální

Učitel:

- podporuje vzájemnou komunikaci mezi žáky při řešení problému a jejich vzájemnou spolupráci

- povzbuzuje každého žáka, snahou je navodit příjemnou atmosféru v třídním prostředí

Kompetence občanské

Učitel:

- vede žáky ke kladnému vztahu k umění a životnímu prostředí

- osvětluje rozdíly mezi druhy materiálů jejich vlastností a zátěži na životní prostředí a vede žáky k jejich úspornému využívání

Kompetence pracovní

Učitel:

- zohlední individuální tempo žáků v závislosti na míře jejich zdravotního postižení a zajistí jejich vzdělávací potřeby

- zajistí studijní materiály a kompenzační pomůcky, jež jsou žákům při výuce dostupné v dostatečném množství

- vede žáky k jejich budoucí profesní orientaci (při zohlednění jejich možností)

4. Průřezová témata

Osobnostní a sociální výchova - OSV 

Průřezové téma se zabývá jedincem a jeho individualitou. Nabízí možnost rozvoje jeho emocionálních vztahů, osobních postojů a dobrých mezilidských vztahů. Nabádá ke spolupráci, vzájemné komunikaci a případnému řešení konfliktů.

- rozvoj schopností poznávání

- kreativita

- mezilidské vztahy

- komunikace

- kooperace a kompetice

Výchova demokratického občana - VDO

Průřezové téma má žáka připravit k pozdějšímu řešení problémů, konfliktů a nenadálých situací, jež mohou nastat v otevřené demokratické společnosti. Smyslem je poznat a pochopit nutnost pravidel, s nimiž se denně setkáváme.

- občan, občanská společnost a stát - principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - VMEGS

Průřezové téma rozvíjí vědomí evropské sounáležitosti a zároveň vědomí vlastní národní identity. Poukazuje na nutnost dodržování morálky, uplatnění práva, prosazování humanismu.

- Evropa a svět nás zajímá

- objevujeme Evropu a svět

Multikulturní výchova – MK

Průřezové téma učí žáky komunikovat a žít ve skupině lidí, řešit konflikty a spory, poznat různé úhly pohledu a pochopit, že všechny kultury jsou si rovnocenné a žádná není nadřazena jiné.

- lidské vztahy

Environmentální výchova – EV

Průřezové téma nabádá žáky k lepšímu pochopení složitých dějů v přírodě, k nutnosti péče o životní prostředí a k zodpovědnosti za vlastní jednání i jednání jiných. - ekosystémy

- základní podmínky života

- lidské aktivity a problémy životního prostředí

- vztah člověka k prostředí

Mediální výchova – MV

Průřezové téma má vytvořit kritický odstup od mediálních sdělení, schopnost vytvoření vlastního úsudku o událostech, zprávách, ale i selekci toho nejpodstatnějšího ve zpravodajství.

- interpretace vztahu mediálních sdělení a reality

- práce v realizačním týmu

 

5. Práce s žáky s podpůrnými opatřeními


V předmětu Výtvarné výchovy využívá učitel u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami metody a pomůcky, které žákům umožní dosahovat podobných cílů bez překážek jako u jejich vrstevníků. Ke každému žáku je přistupováno tak, aby dosáhl co nejlepších výsledků ve vzdělávání, budou vyzdvihovány jeho kladné vlastnosti ve vztahu ke vzdělávání a bude slovně chválen, aby zažíval pocit úspěchu.


Žáci s PAS a ADHD


Učitel pracuje se strukturou vyučovací hodiny.  Práce je uzpůsobena schopnostem žáka, je zohledněno jeho pracovní tempo, jsou vyzdvihovány jeho kladné návyky. Žáci mají vytvořené individuální pracovní listy, které splňují hlavní zásady práce s dětmi s PAS.  Individuální přístup k žákovi. Učitel využívá výukové materiály v digitální podobě a také práci na PC.


Žáci s poruchami řeči a komunikačních schopností


Žáci pracují s pracovními listy s jednoduššími texty. Učitel využívá interaktivní tabuli a dotykový počítač. U žáků s vývojovou dysfázií jsou využívány stejné metody jako u žáků s PAS. Výuka je přizpůsobena k doplňování slov do přetištěného textu, diktování kratších vět, diktování vět vytvořených žáky apod. Procvičování na výukových programech. Práce na PC.


Žáci se tělesným postižením


Učitel využívá práce na PC s upravenou klávesnicí nebo dotykovým displejem, interaktivní tabuli a prezentace na ní. Na psaní využívají žáci psací pomůcky upravené pro lepší úchop, dopomoc a asistence druhé osoby. Pracovní listy tvoří učitel s menším množstvím textu s větší velikostí písma a řádků pro jednodušší doplnění. Žáci pracují ve skupinách s žáky s jinými diagnózami, čímž se u nich vytváří schopnost říct si o fyzickou pomoc. Současně sami procvičují dovednost sebeprezentace. 


Žáci s mentálním postižením


Těmto žákům připravuje učitel pracovní listy podle očekávaných výstupu žáků s přiznanými podpůrným opatřením. Volí menší množství textu.  Texty jsou podpořeny obrázky a tematicky jsou propojeny s názornými příklady, pro lepší porozumění.  Žáci využívají výukové pomůcky (např. převodní tabulky jednotek, Matematicko-fyzikální tabulky, kalkulátory apod.

 

Otestovat si své znalosti v oblasti Výtvarné výchovy můžete v sekci:

VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY / VÝTVARNÁ VÝCHOVA / PROCVIČOVÁNÍ


dp                   

dp2

 

Strana 3 z 3

«ZačátekPředchozí123DalšíKonec»

SCHRÁNKA DŮVĚRY

FACEBOOK

Copyright © 2011 Základní škola a Mateřská škola, Všechna práva vyhrazena.