Kulinář
BÁSEŇ
Kulináře rádi máme
Kroužek Kulinář na naší škole máme.
Samé dobroty kuchtíme.
Nůž, vařečka , destička,
nám v kuchyni nesmí chybět,
jinak cibule bude bulet.
Pomazánky uděláme
a pak všechno hezky sníme.
Taky někdy probereme teorii,
dozvíme se různé zajímavosti.
Maso, máslo, cibule,
co asi s toho vznikne.
Kdo ví, kdo ví,
nikdo, nikdo nepoví.
Kulináře rádi máme,
a proto rádi vaříme.
Nikol Vlochová, 9.A
VAŘENÍ S PANÍ MUROŇOVOU
Ve dnech 21.2. a 21.3. nás v Kulináři navštívila paní Muroňová. Pod jejím vedením jsme si připravili chutné pokrmy. A jak se to dětem líbilo, zjistíte z jejich názorů....
Vaření s paní Muroňovou
Paní Muroňová nám udělala slaninu se sušenými švestkami. To mi moc chutnalo. Dala jsem si k tomu i kousek bagetky. Potom jsme krájeli jablka, dala se tam skořice, badyán, třtinový cukr a citronová kůra. Pak se to upeklo v troubě, zalilo se to vodou a vznikl z toho zajímavý čaj, který mi moc chutnal. Vaření s paní Muroňovou se mi líbilo, až budeme s paní Muroňovou zase vařit, budu ráda.
Eva Michalová. 7.B
Vaření s tetou Kamilou
Dvakrát nás v Kulináři navštívila paní Muroňová a naučila nás hodně nových typů, například mrkvový salát, švestky ve slanině nebo jablečný nápoj. Vaření se mi moc líbilo, mám novou inspiraci.
Velmi za to tetě děkuji.
Karin Havlasová
Fotečky z vaření
|
|
|
|
Kulinář s paní Muroňovou
Host v Kulináři
Pozvání do dnešního Kulináře přijala paní Muroňová ( maminka od Terezky z 6. třídy ). Připravila si pro nás dvouchodové menu – citrónovou bábovku a božský salát.
My, zdatní kuchaři, jsme jí samozřejmě pomáhali a pod jejím skvělým vedením jsme si na nudličky nakrájeli šunku, pórek, nastrouhali mrkve a pokrájeli kysané zelí. Vše jsme dali do velké mísy, přidali majonézu, sůl a pepř. Zamíchali a bylo hotovo. Salát jsme rozdělili do misek, housky rozkrojili na dva díly a mohli jsme si začít pochutnávat.
Pro ty, kteří nemají rádi salát, paní Muroňová upekla doma bábovku. Byla vynikající. Každý alespoň malý kousek ochutnal.
Vaření s maminkou Muroňovou se nám líbilo a chtěli bychom jí touto cestou moc poděkovat. Bylo od ní velmi hezké, že s námi prožila hodinku a něco nového nás naučila. Pevně doufáme, že bude inspirovat i další rodiče.
Názor na Kulinář
Názor na Kulinář
Kulinář je kroužek v naší škole, ve kterém vaříme. Vaříme tam samá dobrá jídla. Od pizzy až po dort. Do Kulináře chodí každý, kdo má rád vaření. Nejraději mám maso, protože mi chutná. Podle mě je Kulinář nejlepší kroužek, protože mám rád jídlo. Do Kulináře chodím rád.
NAPSAL: Dan Gruss
Názor na Kulináře
Názor na Kulináře
Kulinář se mi moc líbí, protože se tam vaří. Chtěla bych, abychom někdy uvařili smažený sýr a hranolky, protože mi to chutná. A ještě bych chtěla usmažit čínské nudle, protože ty mi taky chutnají. Dělali jsme v Kulináři jednohubky a palačinky.
Napsala: Lucka Horáková
názor na Kulinář
Kulinářský kroužek
Každý čtvrtek máme Kulináře. Máme 2 typy, buď teorii nebo vaříme. Když máme teorii, tak si povídáme třeba o vybavení v kuchyni a různě. Když vaříme, tak si jídlo uděláme a taky sníme. Také si nosíme sešity, do kterých nám paní učitelka Petra nalepí, co jsme v Kulináři probírali a vařili. Kroužek máme po obědě vždy od 13. do 14. hod. Ráda vařím. Kulinář mě hodně baví a doufám, že bude i příští rok.
Napsala: Nikol Vlochová 7.A
názor na Kulinář
Kulinář
KULINÁŘ JE KROUŽEK, KDE SE VAŘÍ A MĚ VAŘENÍ BAVÍ.
VAŘENÍ JE MŮJ KONÍČEK. JÁ MÁM JÍDLO RÁDA,
A PROTO DO MĚ NEUSTÁLE VŠECHNO STÁLE PADÁ.
NAPSALA: KARIN 6. TŘÍDA
Názor na Kulináře
Do Kulináře chodím rád, jsem s ním dobrý kamarád. Vaříme tam samé dobroty, samá dobrá jídla, až máme boule za ušima. Budu tam chodit příští rok.
NAPSAL: JIRKA JEŽEK
PEČENÍ VÁNOČNÍHO CUKROVÍ
Naše pozvání do kroužku kulináře přijala paní Suková, maminka Denise Suka a Kubíka Golombka - žáků naší školy. Pod jejím vedením jsme připravovali vánoční cukroví nazvané Pomerančové rohlíčky
Kulinář - charakteristika
,,Dobrou chuť“,
fráze, kterou si mladí kuchtíci popřejí po vykonané práci, aby každý týden ochutnali to, co si vlastnoručně podle receptů připravili.
Učíme se vařit, péct, připravovat teplé i studené pokrmy. Paní učitelky nám suroviny nakoupí a my sami už strouháme, krájíme, mícháme atd. Z našeho úsilí pak vznikne něco moc dobrého, co sami sníme. Společně se dohodneme, co budeme vařit příště.
V rámci kulinářského kroužku pořádáme kulinářské soutěže.
Na vyhlášené téma se doma s rodiči snažíme připravit to nejlepší. V osudný den pak zasedne odborná porota sestavená z pedagogů, někdy i z rodičů a hodnotí naše výtvory. Autoři nejlepších jídel jsou pak odměněni. A jelikož si i ostatní spolužáci chtějí doma naše dobroty připravit, vydáváme každý rok kuchařku. O tom, že vařit a jíst je ,,fajn“, svědčí velký počet přihlášených malých kuchařů.
Charakteristika kroužku
,,Dobrou chuť“,
fráze, kterou si mladí kuchtíci popřejí po vykonané práci.Učíme se vařit, péct, připravovat teplé i studené pokrmy. Paní učitelky nám suroviny nakoupí a my sami už strouháme, krájíme, mícháme atd. Z našeho úsilí pak vznikne něco moc dobrého, co sami sníme. Společně se dohodneme, co budeme vařit příště.
V rámci kulinářského kroužku pořádáme kulinářské soutěže.
Na vyhlášené téma se doma s rodiči snažíme připravit to nejlepší. V osudný den pak zasedne odborná porota sestavená z pedagogů, někdy i z rodičů a hodnotí naše výtvory. Autoři nejlepších jídel jsou pak odměněni. A jelikož si i ostatní spolužáci chtějí doma naše dobroty připravit, vydáváme z každé soutěže kuchařku. O tom, že vařit a jíst je ,,fajn“, svědčí velký počet přihlášených malých kuchařů.
DEN S BRAMBOROU
Dne 28. 1. 2010 jsme na naší škole uspořádali ,,Den s bramborou“. Děti si přinesly brambory, škrabku a dobrou náladu. Po rozdání vysvědčení mohlo vše začít.
Ve třídě si děti brambory oloupaly a některé dokonce nastrouhaly. Pak je daly dohromady, dochutily, prostě připravily těsto a začaly pomalu péct.
A aby to čekání rychleji uteklo, zúčastnily se děti v jídelně naší školy testu, ve kterém si vyzkoušely, jaké mají znalosti o bramborách a také si zasoutěžily.
A jak to vše dopadlo?
V testu nejlépe dopadla 7. třída. Děti odpovídaly na otázky, např: Co obsahuje brambora, kde roste, jaké znají přílohy z brambor, odkud brambory pocházejí apod. V soutěži kreslily bramboru dle vlastní fantazie, skládaly rýmy, odhadovaly množství brambor v bedýnce.
Na závěr následovala ochutnávka bramborových placků.
Odpoledne bylo pro děti velice zábavné i poučné.
Pavla Kravčíková, Světluše Volková
Strana 2 z 2
«ZačátekPředchozí12DalšíKonec»